Strategia to nie lista celów i projektów – to wybór, co robić, czego nie robić i logika tego wyboru.

Firmy nie przegrywają przez brak ambicji, tylko przez brak jasnych decyzji i konsekwencji w ich realizacji.

Jeśli Twoja strategia nie mówi, z czego rezygnujesz, to tak naprawdę jej nie masz..

Skuteczny CEO

Podcast

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym CEO, jak zwiększać efektywność organizacji, budować ponadprzeciętne zaangażowanie, zdolność do adaptacji, wygrywać na rynku, rozwijać siebie i swoich ludzi, to ten podcast jest właśnie dla Ciebie.

Nazywam się Radek Drzewiecki i od ponad 19 lat prowadzę firmę Leanpassion. Zawodowo zajmuję się strategią, kulturą organizacyjną, przywództwem oraz zwiększaniem efektywności firm i ludzi. Dodatkowo jestem założycielem dwóch startupów technologicznych Sherlock Waste oraz Youniversity.be. Robię to, co robię, ponieważ chcę, by firmy były świetne, a ludzie szczęśliwi. Dlatego dla mnie skuteczny menedżer to nie tylko taki, który osiąga cele, ale robi to z ludźmi – potrafi podłączyć ich do strategii firmy.

odcinek 153

STRATEGIA, CZYLI NAJMNIEJ ROZUMIANE ZAGADNIENIE W BIZNESIE


Firmy nie przegrywają przez brak ambicji, tylko przez brak jasnych decyzji i konsekwencji w ich realizacji. Czym naprawdę jest strategia, jakie wybory strategiczne decydują o sukcesie i jak wyróżnić się na rynku, by rosnąć szybciej niż konkurencja? W tym odcinku pokazuję jak budować strategię, która naprawdę działa.

Zapraszam do słuchania,
Radek

W tym odcinku polecam:

7 TYGODNI, 8 KLUCZOWYCH MODUŁÓW, REALNA TRANSFORMACJA PRZYWÓDZTWA

Skuteczny Lider 360 to program rozwojowy, który w praktyczny sposób rozwija kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania zespołem i dowożenia wyników. Łączy pragmatyczne zarządzanie i świadome przywództwo, bazując na sprawdzonym modelu Leadership 734, wdrożonym w ponad 1000 firmach.

Start Programu: 12 maja 2025
Super Early Bird: tylko 50 miejsc w niższej cenie do 9 marca 2025!

Szczegóły i zapisy na: https://skutecznylider360.pl/

Program SKUTECZNY LIDER 360 adresujemy do:

  • liderów zespołów – którzy chcą skutecznie zarządzać ludźmi i dowozić wyniki
  • menedżerów i kierowników średniego szczebla – potrzebujących sprawdzonych narzędzi do budowania odpowiedzialności i zaangażowania w zespole
  • przedsiębiorców i właścicieli firm – którzy bezpośrednio zarządzają zespołem i chcą skutecznie rozwijać swoją organizację
  • osób aspirujących do roli lidera – chcących przygotować się do zarządzania ludźmi w praktyczny, kompleksowy sposób
  • tych, którzy chcą rozwijać się w obszarze leadershipu – w oparciu o sprawdzony model Leadership 734, wdrożony w ponad 1000 firm w Polsce i na świecie
  • menedżerów szukających kompleksowego podejścia – łączącego przywództwo, odporność psychiczną, empatię, pragmatyczne zarządzanie i operacyjną skuteczność

W trakcie Programu:

rozwiniesz samoświadomość i odporność psychiczną – nauczysz się zarządzać emocjami i budować autorytet
poznasz AI Leadership i empatyczną komunikację – zrozumiesz, jak budować bliską, ale skuteczną relację z zespołem
dowiesz się, jak angażować ludzi i zarządzać zmianą – wdrożysz konkretne narzędzia, które sprawią, że Twoja strategia stanie się realnym działaniem
opanujesz model 5R i Boardmeetingi – kluczowe mechanizmy skutecznego zarządzania zespołem
zbudujesz długoterminową strategię i skutecznie zoperacjonalizujesz swoje działania

Program oparty jest na realnych wdrożeniach, zadaniach praktycznych, case studies i konsultacjach grupowych. Uczestnicy działają w formule kohortowej, ucząc się w grupie, z bieżącym wsparciem społeczności i ekspertów. Jeśli chcesz rozwijać kompetencje przywódcze, wzmacniać swoją odporność psychiczną i nauczyć się operacyjnego zarządzania zespołem w praktyce – ten program jest dla Ciebie!

Negocjuj cenę dla większej grupy uczestników!! Jeśli chcesz zgłosić więcej osób do programu Skuteczny Lider 360, napisz do mnie bezpośrednio na r.drzewiecki@leanpassion.pl, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.

DWUDNIOWE WARSZTATY STRATEGY&SALES FOR TOP EXECUTIVES

Jeśli Twoim wyzwaniem jest strategia firmy oraz strategia sprzedaży i marketingu, zapraszam do udziału w dwudniowych warsztatach STRATEGY & SALES FOR TOP EXECUTIVES, które odbędą się w dniach 24-25 marca 2025 w Warszawie, a które poprowadzę wspólnie z Agnieszką Grostal, odpowiedzialną w Leanpassion za linię Sales Effectiveness & Marketing Excellence. Pierwszy dzień warsztatów poprowadzę osobiście i zajmiemy się kluczowymi obszarami strategicznymi. Drugi dzień Agnieszka poświęci na zbudowanie solidnej strategii sprzedaży, która będzie wspierać strategię organizacji. Więcej szczegółów: https://konferencja.leanpassion.pl/strategy-sales/


Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej:

Podcast Spotify Youtube Podcast

W tym odcinku:

STRATEGIA
jedno z najbardziej niezrozumianych pojęć w biznesie – firmy często mylą ją z doskonałością operacyjną lub zbiorem długoterminowych celów

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W STRATEGII
brak wyraźnego pozycjonowania, mylenie strategii z listą inicjatyw, brak świadomych trade-offów oraz przewagi konkurencyjne, które w rzeczywistości nie dają przewagi

DOSKONAŁOŚĆ OPERACYJNA TO NIE STRATEGIA
optymalizacja kosztów i procesów jest ważna, ale nie wystarcza, by wyróżnić się na rynku i zapewnić firmie długoterminowy wzrost

STRATEGIA TO LOGICZNY SPOSÓB REALIZACJI WIZJI
jej fundamentami są:

  • cel długoterminowy – jeden, jasno określony (np. wartość firmy, wzrost przychodów, udział w rynku)
  • zakres działalności – co firma robi, a czego nie robi (segmenty klientów, rynki, kanały, technologie)
  • przewaga konkurencyjna – unikalny wyróżnik, którego konkurenci nie mogą łatwo skopiować i za który klienci są skłonni zapłacić więcej

DOMINUJĄCE ŹRÓDŁO POZYCJONOWANIA STRATEGICZNEGO
firma musi zdecydować, czy jej strategia opiera się na:

  • asortymencie – niewiele potrzeb, ale dla szerokiej grupy klientów (np. Apple, Żabka)
  • potrzebach – pełna obsługa określonej grupy klientów (np. IKEA)
  • dostępie – szeroka oferta, ale na ograniczonym rynku geograficznym (np. Dino)

PRZYKŁADY FIRM I MODELI STRATEGICZNYCH
konkretne case study i wskazówki, w jaki sposób liderzy powinni podchodzić do budowania strategii w swoich organizacjach

W kolejnym odcinku zagłębimy się w temat przewagi konkurencyjnej – jak ją zdefiniować, wypracować i skutecznie wykorzystać w strategii firmy. Opowiem, dlaczego większość firm myśli o przewadze konkurencyjnej w niewłaściwy sposób i jak zbudować unikalną pozycję rynkową, której konkurenci nie będą w stanie skopiować.

Zapraszam do słuchania!

Radek