Case study - Credit Agricole Bank
38% wzrost produktywności po transformacji pionu Back Office
Głównym założeniem strategicznym Banku na lata 2013-2016 było utrzymanie pozycji w TOP 8 banków w Polsce. Kluczowymi celami strategicznymi w tej perspektywie był wzrost aktywnych Klientów oraz udziału w rynku.
Przygotowanie do budowania Kultury Lean poprzez warsztaty definiowania kontekstu biznesowego, wypracowanie wizji i kierunku, celów strategicznych oraz planu komunikacji ->Uzyskanie konsensusu i zaangażowanie zespołu, tworzenie mapy strumienia wartości, badania migawkowe, audyty -> Wdrożenie zmian i budowanie fundamentu Strategii Lean -> Standaryzacja oraz budowa modelu doskonalenia
Rozwój i wzrost świadomości pracowników, wdrożenie widocznej komunikacji, wizualizacja planu pracy zespołu, wdrożenie odpraw dla pracowników z dedykowaną tablicą oraz systemu identyfikacji i rozwiązywania problemów w zespole, przygotowanie matrycy kompetencji, wizualizacja standardu pracy na stanowiskach.
Opis firmy klienta
Credit Agricole Bank Polska SA to bank uniwersalny, oferujący usługi z zakresu bankowości codziennej, oszczędności i kredytów, a we współpracy z innymi spółkami wchodzącymi w skład grupy Crédit Agricole w Polsce – także z zakresu leasingu, inwestycji, bancassurance oraz bancassistance. Działalność prowadzona jest w ramach czterech linii biznesowych: bankowość detaliczna (w tym kredyty konsumenckie), bankowość dla małych i średnich firm, bankowość dla rolników oraz bankowość korporacyjna.
Kluczowe wyzwania związane z transformacją
Obszar Backoffice na którym koncentrowały się nasze działania był kluczowym obszarem, od którego sprawności zależała zdolność Banku do realizacji strategii. W toku prac nad kontekstem biznesowe, wspólnie z zespołem managerskim skaskadowaliśmy cele strategiczne Banku do celów departamentów.
- Zainspirowanie wszystkich pracowników grą Lean Champions Cup
- Akademia rozwojowa dopasowana do ról w Strategii Lean
- Kompleksowa diagnoza stanu obecnego
- Zbudowanie wspólnych celów – 7 kroków kaskadowania i komunikacji strategii
- Wdrożenie plakatów 5R – kierunek, ramy, role, reguły, relacje
- Projekt systemu zarządzania wynikami pracy
- Uruchomienie boardmeetingów
- Rozwój liderów w kierunku prowadzenia boardmeetingów
- Zbudowanie systemu wizualizacji opóźnień w procesie – red flags
- Ustalenie standardu zarządzania dla wszystkich liderów
- Akademia Lean Lidera – rozwój kompetencji Problem Solving
Jeśli szukasz możliwości doskonalenia siebie i swojej firmy, wypełnij formularz bezpłatnej konsultacji. W ciągu 48h skontaktujemy się z Tobą i wspólnie pomożemy Ci dobrać idealne rozwiązanie na miarę potrzeb Twojej firmy.