Ostatnia aktualizacja: 05.04.2024

LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT to wyjątkowe Konferencje w formule online, adresowane do menedżerów oraz liderów odpowiedzialnych w firmie za transformację organizacji i rozwój pracowników. To inspirujące wydarzenia, podczas których łączymy tematykę skutecznej transformacji organizacji i rozwoju liderów. W gronie prelegentów III Edycji Konferencji znaleźli się eksperci w dziedzinie budowania i prowadzenia zespołów sprzedażowych, transformacji przywództwa oraz skutecznej transformacji organizacji. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak od zera tworzyć i rozwijać skuteczny zespół sprzedaży, czym są kompetencje miękkie lidera i jakie są sposoby ich rozwijania oraz jak skutecznie przeprowadzić transformację procesową organizacji z przełożeniem na wynik w P&L. Organizatorem Konferencji była Grupa LP, będąca synergią doświadczenia w transformacjach organizacji, technologii oraz nowoczesnego sposobu nauki i rozwoju. Zapraszamy na relację z tego wydarzenia!

W Artykule:

Za nami III Edycja Leadership Excellence Summit 2024. Wydarzenie poświęciliśmy dwóm perspektywom skutecznej organizacji przyszłości: skutecznemu rozwojowi i skutecznej transformacji. To był dzień pełen praktycznej wiedzy i cennych inspiracji. Dziękujemy wszystkim za aktywny udział i zapraszamy do relacji z tego wydarzenia!

Spis treści:

  1. 2 perspektywy skutecznej organizacji przyszłości
  2. Jak od zera tworzyć i rozwijać skuteczny zespół sprzedaży
  3. Miękkie kompetencje – supermoce lidera
  4. Skuteczna transformacja procesowa – jak ją przeprowadzić z przełożeniem na wynik w P&L
  5. Sales Force Effectiveness – jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię sprzedaży

Zobacz też: Relacja z II Edycji LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT 2024

2 perspektywy skutecznej organizacji przyszłości – skuteczny rozwój i skuteczna transformacja

Pierwsza edycja Leadership Excellence Summit odbyła się w 2023 roku, a ewoluowała z Lean Summit, wydarzenia organizowanego online przez Leanpassion. Do formuły, która sprawdziła się w roku 2020 i 2022, dodaliśmy kwestie rozwoju liderów i pracowników oraz trendy na rynku edukacji menedżerów. Organizatorami LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT są marki Grupy LP: Youniversity, Leanpassion oraz Sherlock Waste.

Na uczestników III edycji wydarzenia czekała ciekawa i inspirująca agenda, w której znalazły się tematy związane z rozwojem i transformacją, zapewniliśmy również udział najlepszych ekspertów. Wśród prelegentów znaleźli się: Kacper Kostrzewa, Chief Revenue Officer w Scanye oraz Moniti.app, Łukasz Baj, Transformation Manager & Trainer, Leanpassion oraz Anna Tondel-Lipska, Transformation Expert & Trainer i Maciej Molczyk, Partner Zarządzający w Leanpassion. Na zakończenie Konferencji wystąpił Radek Drzewiecki, CEO Grupy LP & Youniversity, ze swoim Power Speech: SALES FORCE EFFECTIVENESS – Jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię sprzedaży.

Przy doborze prelegentów kierujemy się zawsze konkretem, praktyką, którą uczestnicy mogą od razu zaimplementować w swojej firmie, bądź która może być cenną inspiracją – zawsze z korzyścią dla uczestników konferencji. To jest jedna z misji społecznych Grupy LP. Nasza firma jest obecna na rynku już od 19 lat, nie jesteśmy jednak standardową firmą szkoleniową. Chcemy być i jesteśmy blisko ludzi, dlatego zawsze i tak często, jak to możliwe dzielimy się dobrymi praktykami od ekspertów i najlepszych praktyków w swoich dziedzinach.

Zagadnienia poruszane podczas Konferencji to m.in.:

  • Tworzenie od zera i rozwijanie skutecznego zespołu sprzedaży
  • Przygotowanie się na wyzwania związane z budowaniem i rozwojem zespołów sprzedaży, tak by osiągały ponadprzeciętne wyniki nawet w dobie trudności w szybkim zdobywaniu i szkoleniu nowych kandydatów
  • Budowanie i wdrażanie skutecznych strategii sprzedaży w organizacjach
  • Zwiększenie świadomości i wpływ na chęć rozwoju kompetencji przywódczych u liderów
  • Najważniejsze kompetencje miękkie liderów i sposoby skutecznego ich rozwoju
  • Budowanie samoświadomości liderów i menedżerów
  • Przeprowadzanie skutecznych transformacji procesowych, których wynik widoczny jest w P&L
  • Budowanie zaangażowanej kultury organizacyjnej poprzez angażowanie pracowników w działania doskonalące i wprowadzanie trwałych zmian w organizacji

Skuteczny Rozwój i Skuteczna Transformacja w naszych prelekcjach (skrót):

Jak od zera tworzyć i rozwijać skuteczny zespół sprzedaży? | Kacper Kostrzewa, Chief Revenue Officer w Scanye oraz Moniti.app, doświadczony szef sprzedaży, podzielił się z uczestnikami własnym doświadczeniem w kontekście najlepszych sposobów rozwijania ludzi w zespołach sprzedaży, aby stawali się skutecznymi sprzedawcami i generowali ponadprzeciętne wyniki.

Miękkie kompetencje – Supermoce lidera | W tym wystąpieniu Łukasz Baj, Transformation Manager & Trainer w Leanpassion, opowiedział,  jak doskonalenie kompetencji miękkich poprawia umiejętności przywódcze, zwiększa efektywność zespołu i pomaga w budowaniu zaangażowanej kultury organizacyjnej. Łukasz mówił również o tym, jak rozwijać i wykorzystywać na co dzień supermoce lidera oraz jak eliminować dysfunkcje pracy zespołowej.

Jak skutecznie przeprowadzić transformację procesową organizacji z przełożeniem na wynik w P&L | Anna Tondel-Lipska, Transformation Expert & Trainer w Leanpassion oraz Maciej Molczyk, Partner Zarządzający w Leanpassion, pokazali, jak w praktyce przeprowadzać skuteczne transformacje procesowe, budować angażującą kulturę organizacyjną, by w efekcie osiągać wymierne efekty tych działań widoczne w P&L.

Konferencję prowadziła Katarzyna Pihan, Co-founder Youniversity.

Zapis całej konferencji oraz materiały będą dostępne w streamingowym serwisie rozwojowym Youniversity.be w ciągu najbliższych 2 tygodni. Jeśli nie jesteś jeszcze aktywnym subskrybentem Youniversity, dołącz do ich grona i nie przegap kolejnych wydarzeń, sesji live i seriali rozwojowych. Sprawdź dostępne pakiety >>

Zapraszamy do relacji z III Edycji Leadership Excellence Summit 2024!

_______________________________________________________

LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT 2024 III EDYCJA

PROWADZĄCA: KATARZYNA PIHAN, CO-FOUNDER YOUNIVERSITY

_______________________________________________________

Konferencję rozpoczęła Katarzyna Pihan, Co-founder Youniversity, przedstawiając agendę wydarzenia, prelegentów oraz tematy poruszane podczas jej trwania.

Pierwszym gościem był Kacper Kostrzewa, Chief Revenue Officer w Scanye oraz Moniti.app, doświadczony szef sprzedaży.

_______________________________________________________

JAK OD ZERA TWORZYĆ I ROZWIJAĆ SKUTECZNY ZESPÓŁ SPRZEDAŻY

Kacper Kostrzewa, Chief Revenue Officer w Scanye oraz Moniti.app

_______________________________________________________

TRANSFORMACJA ZESPOŁU SPRZEDAŻY - LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT

Kacper Kostrzewa do doświadczony szef sprzedaży, obecnie współpracujący z firmą Scanye jako Chief Revenue Officer, czyli – jak sam mówi – jest osobą, która spina ze sobą jednocześnie dział marketingu, sprzedaży, customer success oraz rozwój produktu. Scanie to osiemnasta, według rankingu Deloitte, najszybciej rozwijająca się spółka technologiczna w środkowej Europie. Dosyć niedawno rozpoczął też współpracę ze spółką Moniti.app, dystrybutorem narzędzia do zarządzania czasem pracy i zadaniami. Funkcje lokalizacyjne aplikacji służą wyłącznie celom zawodowym i są aktywne tylko podczas wykonywania swoich obowiązków w czasie pracy. W tym kwartale pozyskali 130 nowych klientów i mają w planach ekspansję globalną.

Kolejną aktywnością, w którą zaangażowany jest Kacper, jest uczenie ludzi, jak mają sprzedawać. To jego misja serca, jak mówi. Zgłaszają się do niego ludzie, którzy nie mają dużego doświadczenia w sprzedaży, on ich tej sprzedaży uczy, a dodatkowo załatwia im pracę.

Wg Kacpra bardzo trudno jest dzisiaj pozyskać dobrego sprzedawcę, bo z reguły ci, którzy przychodzą na rozmowy kwalifikacyjne, często mają albo jakieś złe nawyki, albo nie mają doświadczenia, albo brakuje im odpowiedniej motywacji. Na rynku nie ma zbyt wielu kompetentnych sprzedawców, którzy szukają pracy. Dlatego poszukując sprzedawcy możemy założyć, że 90% aplikacji to jednak nie będą najlepsze aplikacje. Jeżeli ktoś jest naprawdę dobrym sprzedawcą, praca szuka jego, a nie odwrotnie.

Oto kilka fragmentów rozmowy Kacpra Kostrzewy z prowadzącą, Katarzyną Pihan z Youniversity, które dotyczą pytań zadawanych na live chat przez uczestników konferencji:

Jakie są teraz największe, oprócz tego, że ciężko jest nam znaleźć dobrego handlowca do zespołu wyzwania rynku, które są związane z tym, że trudno nam jest sprzedaż budować, skalować i tak dalej?

Z perspektywy Kacpra Kostrzewy, największą bolączką polskich firm jest powtarzalność procesu sprzedażowego i skalowanie sprzedaży w sposób, aby była ona faktycznie przewidywalna. W innym przypadku ciężko jest nam planować wydatki w firmie, bo jeżeli mamy firmę i chcemy się rozwijać, to musimy wiedzieć, ile pieniędzy przeznaczymy w kolejnym miesiącu na sprzedaż, na marketing, na developerów, itp..

Żeby móc to ocenić, potrzebujemy procesu sprzedaży, w którym wiemy, ile w przyszłym miesiącu zarobimy, ilu klientów pozyskamy.

Jak w małym zespole poprawnie ustawić priorytety, by zachować balans pomiędzy koniecznością ciągłego prospectingu, realizowania spotkań, a obsługą napływających zapytań, prowadzeniem długoterminowych projektów i troską o stały rozwój zespołu i jednostek?

To jest generalnie problem małych zespołów i problem podziału pracy w ramach procesu sprzedaży. Bardzo często w małych zespołach sprzedawca musi robić wszystko: musi robić prospecting, badać potrzeby klienta, robić prezentacje, domykać sprzedaż, podpisywać umowy, dbać o istniejących klientów. „ Jeżeli mamy taką sytuację, że wszyscy robią wszystko, to tak naprawdę wszyscy robią trochę nic. Ciężko jest taką pracę planować, ciężko jest taką pracę priorytetyzować, więc ciężko jest oczekiwać powtarzalnych wyników od takiego zespołu” – mówi Kacper Kostrzewa.

Według niego, najlepszym rozwiązaniem jest podział ról w zespole. Na przykład, dwie osoby robią prospecting, jedna prezentacje i domykanie sprzedaży, a kolejna osoba może popracować operacyjnie, dbać o sprawy administracyjne i customer success. Wtedy jesteśmy w stanie dla każdej z tych osób wyznaczyć osobne cele.

Wyróżniający się na rynku pracy sprzedawca:

  • zna problemy klienta i ich konsekwencje, zna konkurencję i wie, jakie alternatywy ma klient,
  • wyciąga wnioski z danych i stale poprawia swoją skuteczność,
  • nie polega wyłącznie na leadach dostarczanych przez marketing, ale samodzielnie kreuje swoje szanse poprzez prospecting,
  • podstawą jego/ jej skuteczności jest badanie potrzeb i odpowiednia kwalifikacja klienta,
  • zadaje właściwe pytania angażujące podczas prezentacji sprzedażowej, jest przygotowany na min. 80% potencjalnych obiekcji klienta i domyka sprzedaż,
  • bierze odpowiedzialność za swoją pracę bez ciągłego nadzoru lidera zespołu sprzedażowego.

Trzy najważniejsze zadania lidera zespołu sprzedaży:

  1. Stworzenie i optymalizacja procesu sprzedaży (lider, który nie potrafi sprzedawać nie sprawi, że jego zespół będzie dowoził wyniki; lider ma być wzorem dla członków swojego zespołu);
  2. Pozyskanie i onboarding kandydatów (odpowiednio zredagowane ogłoszenie o pracę, proces rekrutacji sprawdzający predyspozycje, a nie tylko doświadczenie kandydata, właściwy onboarding);
  3. Rozwijanie kompetencji zespołu (Roadmapa rozwoju, proces oceny, 1on1, feedback, uznanie, przestrzeń do popełniania błędów).

Dzisiejsze wyzwania rynkowe liderów sprzedaży:

  • niewystarczające wyniki sprzedażowe,​
  • trudności w rekrutacji skutecznych sprzedawców,
  • nierówny poziom kompetencji w zespole,
  • brak wystarczającego doświadczenia lub złe nawyki,
  • kosztowny i długi proces onboardingu nowych sprzedawców,
  • brak motywacji i zaangażowania w zespole sprzedawców​,
  • niewystarczający autorytet lidera w zespole sprzedaży,
  • niski poziom umiejętności rozwijania ludzi przez lidera​,
  • brak mierzalnego i dającego przewidywalne efekty procesu sprzedaży,
  • improwizacja prognoz i celów sprzedażowych ze względu na brak danych,
  • brak pomysłu na sprzedaż, marketing czy pokazanie wartości produktu.

_______________________________________________________

MIĘKKIE KOMPETENCJE CZYLI SUPERMOCE LIDERA

Łukasz Baj, Transformation Manager & Trainer w Leanpassion

_______________________________________________________

TRANSFORMACJA PRZYWÓDZTWA - LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT

W swoim wystąpieniu dotyczącym kompetencji miękkich lidera Łukasz Baj, Transformation Manager & Trainer w Leanpassion, zwrócił uwagę na to, jak ważne jest takie skaskadowanie celów (przeniesienie celów strategicznych organizacji na cele wspólne, cele zespołu i cele indywidualne) aby każdy, każdego dnia, zgodnie ze swoją rolą realizował misję i wizję firmy.

Według Łukasza, wśród wyzwań długoterminowych, przed którymi stoją współcześni liderzy zespołów znajdują się praca nad motywacją, budowanie trwałych nawyków i rutyn, lessons learned, zaangażowanie ludzi w zmianę i zbudowanie zaangażowania zespołu.

Czym są kompetencje miękkie lidera? To wprowadzanie nawyków, angażowanie, pokazywanie ludziom, że mają wpływ. Lider czerpie radość z dawania radości innym, jest wzorem, mentorem, coachem, słucha i daje możliwość wyboru. Lider musi być asertywny, a jednocześnie musi być fair wobec członków swojego zespołu – jest prawdomówny, a zamiast półprawdy otwarcie przyznaje, że nie może odpowiedzieć na dane pytanie.

Oto 5 kompetencji miękkich lidera, kluczowych w codziennym prowadzeniu zespołu:

COACHING

Prowadząc coaching lider wykazuje się empatią i potrafi słuchać pracowników, rozumie zarówno perspektywę całego zespołu, jak i indywidualną perspektywę każdego pracownika, dostosowując swoje podejście. Bezpieczna atmosfera, którą tworzy, sprzyja otwartej i uczciwej komunikacji. Motywuje i wspiera pracowników w osiąganiu celów. Nie narzuca rozwiązań.

FEEDBACK

Potrafi udzielać informacji zwrotnej i robi to regularnie. Zarówno pozytywny, jak i negatywny feedback pomaga pracownikom w rozwoju. Wyjaśnia swoje obserwacje na konkretnych przykładach, aby pracownicy zrozumieli co, jak i dlaczego mogą poprawić. Zachęca zespół do dzielenia się swoimi perspektywami i wspólnego poszukiwania rozwiązań.​

MENTORING

Lider jest wzorem i inspiracją dla swojego zespołu. Dzieli się swoimi doświadczeniami i wiedzą, aktywnie angażuje się w rozwój zawodowy swoich pracowników, identyfikując ich mocne strony, obszary do poprawy i cele zawodowe. Wspiera rozwój umiejętności interpersonalnych i zawodowych swoich podopiecznych.

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

Dobry lider identyfikuje konflikty na ich wczesnym etapie i podejmuje działania, zanim narosną i wpłyną na atmosferę w zespole. Pracownicy czują się w zespole bezpiecznie w kontekście wyrażania swoich opinii i uczuć, co z kolei pozwala na konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. Posiada umiejętność mediowania i negocjowania, pomagając stronom w konflikcie zrozumieć swoje potrzeby i znaleźć kompromisowe rozwiązania.​

DELEGOWANIE

Dzięki zrozumieniu mocnych stron każdego członka zespołu, lider odpowiednio przydziela zadania, uwzględniając indywidualne kompetencje​ pracowników. Aby zapobiec nieporozumieniom, zapewnia jasne wytyczne i cele dotyczące powierzonych zadań. Dostarcza niezbędnych zasobów, aby pracownicy mogli efektywnie wykonywać swoje zadania, brali za nie odpowiedzialność, jednocześnie zachowując swoją autonomię.

_______________________________________________________

JAK SKUTECZNIE PRZEPROWADZIĆ TRANSFORMACJĘ PROCESOWĄ ORGANIZACJI Z PRZEŁOŻENIEM NA WYNIK W P&L

Anna Tondel-Lipska, Transformation Expert & Trainer w Leanpassion
Maciej Molczyk, Partner Zarządzający w Leanpassion

_______________________________________________________

TRANSFORMACJA PROCESOWA -LEADERSHIP EXCELLENCE SUMMIT

Podczas swojego wystąpienia Ania i Maciek pokazali, jak w praktyce, za pomocą szybkiej transformacji procesowej (Quick Transformation Program), przeprowadzać skuteczne transformacje, budować angażującą kulturę organizacyjną, a w efekcie osiągać wymierne i szybkie (10-12 miesięcy) efekty tych działań widoczne w P&L.

Aktualne wyzwania biznesowe firm:

  • wzrost kosztów wynagrodzeń,
  • niska efektywność organizacyjna,
  • spadające marże,
  • chaos w procesach,
  • „silosy” pomiędzy działami,
  • niski poziom zaangażowania pracowników w doskonalenie,
  • brak zdolności produkcyjnych,
  • relatywnie wysoka rotacja pracowników,
  • brak pracowników na rynku pracy.

Na co mamy wpływ w organizacji?

Co możemy zrobić w obliczu mnogości wyzwań stojących przed naszą organizacją? Z jednej strony możemy trzymać mocno kciuki, mówiąc: „Uda się”, albo zastanowić się na co, jako liderzy, jako organizacje mamy wpływ. Nie szukajmy wymówek, że tyle ważnych spraw, które oddziałują na organizację, dzieje się na zewnątrz, tylko skoncentrujmy się na tym, na co realnie mamy wpływ i w jaki sposób możemy pracować na co dzień, aby można było podnosić efektywność naszych procesów i radzić sobie z nieprzewidzianymi kryzysami.

Jak podkreślali Ania Tondel-Lipska i Maciej Molczyk, firmy mają wpływ na swoje procesy wewnętrzne i organizację pracy. Tak więc procesy wewnętrzne i organizacja pracy w firmie zależą tylko od nas. W rzeczywistości, jak wynika z badań Leanpassion, 80% procesów w organizacjach nigdy nie zostało zmierzonych. Oznacza to, że zarządzający podejmują decyzje w oparciu o opinie, a nie twarde fakty.

Dlatego totalnie demotywujące jest dla pracowników, kiedy decyzje dotyczące procesów, które wykonują, są podejmowane w oparciu o opinie, bez wizyty w Gemba i weryfikacji hipotez, oraz bez ich udziału. To można zmienić poprzez przeprowadzenie diagnozy stanu obecnego i uzyskanie konsensusu pomiędzy wszystkimi interesariuszami procesu co do tego, jakie są fakty, jaki jest potencjał do wzrostu efektywności i co należy usprawnić.

Nowoczesne organizacje nie mogą sobie pozwolić na to, by nie wiedzieć w jaki sposób działają ich procesy. Przestawienie całej organizacji na fakty zamiast opinii jest zadaniem bardzo trudnym i dość czasochłonnym, a wypracowanie nawyku weryfikowania hipotez w Gemba wymaga naprawdę dużej determinacji. Dobrze przeprowadzona diagnoza stanu obecnego daje nam odpowiedź na pytanie, ile jest w procesie wartości dodanej, a ile marnotrawstwa. Po uzyskaniu konsensusu odnośnie zebranych faktów możemy oszacować potencjał do wzrostu efektywności, również w pieniądzu i wprowadzać zmiany.

Dlatego w Leanpassion zachęcamy firmy do koncentracji na tym, na co realnie mają wpływ – na swoich procesach wewnętrznych – dzięki temu można osiągać naprawdę świetne rezultaty.

Podczas swojego wystąpienia Ania i Maciej pokazali, jak krok po kroku, wykorzystując program szybkiej transformacji doprowadzić do sytuacji, w której – poprzez podniesienie efektywności procesów przy jednoczesnym zaangażowaniu pracowników – można rozwiązać kluczowe problemy w swojej organizacji.

Podstawowym założeniem Programu jest zaangażowanie zespołu menedżerskiego w realizację transformacji w wybranych obszarach. Począwszy od identyfikacji problemów, poprzez wdrażanie szybkich zmian procesowych przy jednoczesnym zaangażowaniu pracowników do zbudowania praktycznych kompetencji, które będą mogły być wykorzystywane do dalszych działań doskonalących.

QTP koncentruje się na efektywności kosztowej, standaryzacji zarządzania, uproszczeniu procesów, poprawie relacji pracowników oraz zbudowaniu wspólnych celów.

Quick Transformation Program pozwala na:

  • zidentyfikowanie i rozwiązanie kluczowych problemów i wyzwań organizacji,
  • wprowadzenie szybkiej zmiany (czas 10-12 miesięcy),
  • rozwinięcie kompetencji przeprowadzania szybkich i skutecznych zmian,
  • przejęcie odpowiedzialności za wyniki przez liderów,
  • uzyskanie realnych efektów transformacji w rachunku zysków i strat (5 do 10-krotny zwrot z inwestycji),
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w doskonalenie.

Program realizowany jest przy wsparciu technologicznym aplikacjami Sherlock Waste i Youniversity.

Kluczową kwestią jest przygotowanie firmy i ludzi do transformacji. Bo brak przygotowania jest przygotowaniem na porażkę.

Maciej Molczyk, Partner Zarządzający Leanpassion

Szybka transformacja procesowa, w odróżnieniu od transformacji strategicznej organizacji pozwala na:

  • rozwiązanie kluczowych problemów w relatywnie krótkim czasie,
  • zaangażowanie liderów oraz pracowników w doskonalenie,
  • przejęcie przez liderów odpowiedzialności za wyniki,
  • uprawomocnienie pracowników do wprowadzania zmian oraz uzyskanie szybkiego zwrotu z inwestycji, na poziomie ROI x 5 do ROI x 10.

Plan Transformacji w Quick Transformation Program:

  1. Przygotowanie transformacji (1-3 tyg.)
  2. Diagnoza procesów (6-8 tyg.)
  3. Eksperymenty PDCA & Quick Wins (12-16 tyg.)
  4. Standaryzacja & Leadership (12-16 tyg.)

_______________________________________________________

SALES FORCE EFFECTIVENESS
JAK STWORZYĆ I WDROŻYĆ SKUTECZNĄ STRATEGIĘ SPRZEDAŻY
Power Speech

Radek Drzewiecki, CEO Grupy LP & Youniversity

_______________________________________________________

Sales Force Effectiveness & Marketing Excellence to strategiczne podejścia skoncentrowane na optymalizacji wydajności działów sprzedaży i marketingu. Celem jest maksymalizacja wyników sprzedażowych i skuteczności kampanii marketingowych poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klientów, efektywne zarządzanie zasobami oraz wdrażanie innowacyjnych strategii. Pomaga to w osiąganiu lepszych wyników finansowych, zwiększeniu konkurencyjności na rynku oraz budowaniu długotrwałych relacji z klientami, dzięki czemu firmy mogą lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby odbiorców.

SALES FORCE EFFECTIVENESS RADEK DRZEWIECKI

W swoim wystąpieniu Radek Drzewiecki przedstawił autorskie podejście Leanpassion, zapewniające zwiększanie efektywności sił sprzedaży – SFE&ME (Sales Force Effectiveness & Marketing Excellence), pozwalające na ustrukturyzowaniu sprzedaży w oparciu o proces składający się z 14 elementów. W ramach analizy ocenianych jest 14 obszarów funkcjonowania sił sprzedaży – począwszy od profilowania, targetowania oraz segmentacji klientów, przez przekazy marketingowe, aż po ocenę funkcjonowania procesów wspierających działania sprzedażowe.