Strategia to pomysł na budowanie przewagi konkurencyjnej, logiczny pomysł na realizację wizji.

Proces refleksji strategicznej rozpoczyna się od wizji i celu długoterminowego, a kończy się na logice.

Skuteczny CEO

Podcast

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym CEO, jak zwiększać efektywność, zaangażowanie, budować ponadprzeciętną zdolność do adaptacji i rozwijać się, to ten podcast jest właśnie dla Ciebie.

Nazywam się Radek Drzewiecki, od ponad 17 lat prowadzę firmę Leanpassion. Zajmujemy się wzrostem efektywności procesów oraz zaangażowania pracowników. Dodatkowo, jestem założycielem dwóch startupów technologicznych Sherlock Waste i Youniversity.be. Robię to, co robię, ponieważ chcę, aby firmy były świetne, a ludzie szczęśliwi w pracy. Dlatego dla mnie skuteczny menedżer to nie tylko taki, który osiąga cele, ale przede wszystkim robi to z ludźmi, potrafi podłączyć ich do strategii firmy.

odcinek 76

STRATEGIA, CZYLI BÓL GŁOWY 99% ZARZĄDÓW FIRM

W tym odcinku przedstawiam główne wyzwania, z którymi pomagamy zmierzyć się organizacjom w kontekście strategii oraz podejścia do procesu jej definiowania. Świetne firmy to takie, które są powtarzalne, systematyczne i które mają kulturę dyscypliny. W biznesie trzeba być przewidywalnym, skoncentrowanym i powtarzalnym. Tylko jak być przewidywalnym, kiedy cały świat przewidywalny nie jest? Ta przewidywalność musi zaczynać się od  fundamentów, na których zbudowana powinna być organizacja, czyli od misji, będącej odpowiedzią na pytanie dlaczego robimy to co robimy, wizji – odpowiedzi na pytanie do czego dążymy, wartości i strategii.

Polecam bezpłatną konsultację jeśli chcesz, żeby Twoja strategia nie była kulą u nogi, tylko fundamentem zaangażowania ludzi oraz siłą budującą przewagę konkurencyjną.

Radek

W tym odcinku m.in:

  • Problemy, z jakimi borykają się organizacje w kontekście strategii.
  • 4 podstawowe wyzwania związane z tym szczególnym momentem, gdy jesteśmy w trakcie pracy nad strategią, bądź bezpośrednio po jej zdefiniowaniu.
  • 7 kroków definiowania strategii – od wizji po logikę.
  • 3 najważniejsze wyzwania, kiedy skończymy pracę nad strategią.

Odcinek 76 w dużym skrócie:

Strategia organizacji

to logiczny pomysł realizacji wizji.

Proces refleksji strategicznej

powinien być kontynuacją procesu refleksji tożsamościowej, rozpoczynać się od wizji i celu długoterminowego, a kończyć na logice.

Przewagi konkurencyjne

muszą być realne do osiągnięcia, zweryfikowane wewnętrznie oraz zewnętrznie, zakończone logiką.

Używamy jednego lub dwóch narzędzi do każdej perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Polecam PARC, Business Model Canvas, lub 5 Sił Portera.

Komunikacja

jest tym, co w pierwszej kolejności należy wypracować na zakończenie prac ze strategią.

We wdrażaniu strategii, skupiamy się na trzech perspektywach:

  • jak przenieść strategię procesów, czyli Run the Business i obecnego dowożenia,
  • jak robić Change the Business, czyli zmniejszać luki strategiczne,
  • w jaki sposób budować tożsamość, kulturę organizacyjną opartą na wartościach, misji, wizji, jak ją rozszerzać i propagować.

Zapraszam po szczegóły!

__________________________________

Jeśli masz wyzwanie, problem do rozwiązania i chcesz usłyszeć wskazówki na temat, który Cię interesuje, pisz do mnie: LinkedIn, skutecznyceo@leanpassion.pl lub r.drzewiecki@leanpassion.pl

Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej:

Podcast Apple PodcastPodcast Spotify Youtube Podcast