Transformacja strategiczna szpitala EMC
Wzrost efektywności, odzyskany czas, mniejsza liczba błędów – łączną wartość przeprowadzonych zmian to ponad 600.000 PLN
Wdrożenie usprawnień w procesy na Bloku Operacyjnym oraz przeprowadzenie transformacji Lean na wybranych Oddziałach Szpitala, w tym na Bloku Operacyjnym.
Opracowanie i komunikacja kierunków strategicznych dla Szpitala -> Analiza i wprowadzenie usprawnień w procesach -> Opracowanie wskaźników KPI dla procesów, wynikających ze opracowanej strategii -> Wdrożenie systemu zarządzania wydajnością obejmującego codzienne odprawy zespołów oraz odprawy między oddziałowych -> Rozwijanie kompetencji Liderskich wśród szefów oddziałów
Opis firmy klienta
Szpital oraz przychodnia specjalistyczna w Lubinie jest częścią EMC Szpitale i zatrudnia prawie 500 miejsc. Szpital prowadzi opiekę zdrowotną w zakresie: opieki stacjonarnej, pomocy doraźnej, podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, opieki długoterminowej i paliatywnej, rehabilitacji, oraz medycyny pracy. Szpital cieszy się stałym wzrostem zainteresowania usługami z terenu całego Dolnego Śląska. Usługi świadczone są zgodnie z ISO 9001:2008.
Kluczowe wyzwania związane z transformacją
Wadliwa komunikacja między oddziałami i Blokiem Operacyjnym skutkująca wysokim wskaźnikiem odwołanych zabiegów i automatycznie niskim wykorzystaniem sal operacyjnych. Wysokie koszty sterylizacji pakietów narzędziowych. Nieefektywne planowanie zabiegów w ciągu dnia negatywnie wpływające na wykorzystanie sal operacyjnych oraz obłożenie szpitala.
- Opracowanie i komunikacja kierunków strategicznych dla Szpitala
- Analiza i wprowadzenie usprawnień w procesach na Bloku Operacyjnym, przeprowadzenie eksperymentów na procesach planowania zabiegów, rekonstrukcję pakietów zabiegowych, redukcję zbędnych składników pakietów sterylizacyjnych, usprawnienie komunikacji i redukcję pracochłonności przetwarzania dokumentacji okołooperacyjnej i ostatecznie wprowadzenie usprawnień w całej ścieżce pacjenta i redukcję Lead Time.
- Opracowanie wskaźników KPI dla procesów, wynikających ze opracowanej strategii Szpitala
- Wdrożenie systemu zarządzania wydajnością obejmującego codzienne odprawy zespołów na Bloku Operacyjnym oraz odpraw między oddziałowych.
- Rozwijanie kompetencji liderskich wśród szefów oddziałów.
Dedykowany Klientowi zespół składał się z ekspertów z zakresu procesów w służbie zdrowia oraz transformacji Lean.
Jeśli szukasz możliwości doskonalenia siebie i swojej firmy, wypełnij formularz bezpłatnej konsultacji. W ciągu 48h skontaktujemy się z Tobą i wspólnie pomożemy Ci dobrać idealne rozwiązanie na miarę potrzeb Twojej firmy.