producent elektroniki przemysłowej - case study

Case Study - producent i dystrybutor elektroniki przemysłowej

Jak audyt procesów sprzedaży i marketingu ujawnił potencjał do skalowania biznesu i zwiększenia efektywności zespołów

30%
skrócenie czasu realizacji zamówień
20%
wzrost sprzedaży w perspektywie 6–12 miesięcy
<30%
zwiększenie konwersji w e-commerce
Cele Klienta

Firma chciała zidentyfikować bariery wzrostu w obszarze sprzedaży i marketingu oraz wypracować plan poprawy efektywności i skalowalności działań. Kluczowym wyzwaniem była niska efektywność współpracy między działami, brak strategii i przeciążenie operacyjne zespołów sprzedażowych.

Proces i etapy działań
  • Wywiady z przedstawicielami zarządu, liderami oraz pracownikami działów sprzedaży, marketingu i HR
  • Analiza dokumentacji, danych sprzedażowych i systemów CRM/ERP
  • Ocena kompetencji zespołów oraz organizacji pracy
  • Opracowanie kompleksowego raportu z zestawem działań i rekomendacji
Rezultaty biznesowe

W wyniku audytu i przygotowanego planu zmian, firma osiągnęła następujące efekty:

  • +15–25% wzrost efektywności zespołu handlowego dzięki odciążeniu od operacji i wdrożeniu zespołu wsparcia
  • do 30% skrócenie czasu realizacji zamówień, co wpływa na zwiększenie powtarzalności zakupów
  • +10–20% wzrost sprzedaży w perspektywie 6–12 miesięcy dzięki wdrożeniu procesów prospectingu, Account Planningu i cross/upsellingu
  • redukcja liczby nieaktywnych klientów o 40% dzięki nowej segmentacji i uspójnieniu działań marketingowych
  • +30% zwiększenie konwersji w e-commerce dzięki lepszej treści produktowej i automatyzacji działań
  • +15% wzrost wskaźnika Share of Wallet u kluczowych klientów
  • skrócenie onboardingu nowych handlowców z 3 miesięcy do 4 tygodni dzięki wdrożeniu modelowego procesu sprzedaży
producent elektroniki przemysłowej - case study

„Dzięki tej analizie zyskaliśmy pełny obraz naszych ograniczeń i możliwości. Po raz pierwszy zobaczyliśmy, jak bardzo struktura i brak strategii wpływają na codzienną pracę. Mamy jasny plan, jak to zmienić.”

Transformacja krok po kroku
Transformacja obejmowała analizę obszarów sprzedaży i marketingu, testowanie i stopniową implementację rekomendacji oraz analizę efektywności wprowadzonych zmian.

Opis firmy klienta

Firma z branży produkcji elektroniki przemysłowej, działająca zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Obsługuje kanały B2B, B2C, e-commerce i hurtownie, wykorzystując platformę online oraz dedykowanych handlowców.

producent elektroniki przemysłowej - case study

Kluczowe wyzwania Klienta

  • Brak strategii sprzedażowo-marketingowej, ustandaryzowanych procesów sprzedażowych i marketingowych
  • Działania handlowe i marketingowe bez planu i priorytetów, brak wspólnej strategii i struktury
  • Ręczna realizacja zleceń pochłaniająca większość czasu zespołów
  • Marketing działający głównie na zlecenie innych działów, bez własnej inicjatywy strategicznej
  • Brak kompetencji liderskich i menedżerskich w zespołach sprzedaży
  •  Niewystarczający czas na rozwój relacji z klientami – zespół handlowy przeciążony operacyjnie

 

 

 

 

producent elektroniki przemysłowej - case study
ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA
  • Mapowanie i zaprojektowanie kluczowych procesów sprzedaży i marketingu
  • Rekomendacja stworzenia zespołów: realizacji zamówień i wsparcia sprzedaży
  • Nowa struktura organizacyjna z podziałem na kanały i regiony
  • Wdrożenie podejścia Account Planning oraz wskaźnika Share of Wallet
  • Propozycja zatrudnienia doświadczonego Marketing Managera
  • Uporządkowanie działań e-commerce i wdrożenie automatyzacji
  • Wskazanie docelowego systemu CRM i KPI wspierających rozwój sprzedaży
Czas

3 miesiące

Klient

Firma z branży produkcji i dystrybucji elektroniki użytkowej (B2B i B2C)

18 osób zaangażowanych w transformację

wśród nich: członkowie zarządu, liderzy, handlowcy, osoby z działów marketingu, HR i IT

Bezpłatna konsultacja biznesowa
Ty również możesz nauczyć się, jak optymalizować procesy sprzedaży i marketingu w swojej firmie, by realnie zwiększać wyniki biznesowe!

Jeśli szukasz możliwości doskonalenia siebie i swojej firmy w zakresie skutecznej sprzedaży i marketingu, wypełnij formularz bezpłatnej konsultacji. W ciągu 48h skontaktujemy się z Tobą i wspólnie pomożemy Ci dobrać idealne rozwiązanie na miarę potrzeb Twojej firmy.