Case study Siegenia Group

Zwiększenie poprawności zamówień przy jednoczesnym spadku ilości reklamacji oraz wzroście przychodu na pracownika

Dowiedz się więcej
21%
wzrost przychodu na pracownika
z 81% do 95%
zwiększenie poprawności zamówień
z 15 do 1
spadek reklamacji (tygodniowo)
Cele Klienta

Wzrost efektywności wykorzystania zasobów ludzkich, udrożnienie dróg komunikacyjnych na obszarze produkcji, zapewnienie większej elastyczności procesu magazynowego i transportowego, standaryzacja realizowanych procesów transportowych i magazynowych

Proces i etapy działań

„Akademia Lean” dla kluczowych pracowników -> Kompleksowa Diagnoza Stanu Obecnego – zbudowanie konsensusu odnośnie poziomu efektywności procesów -> Implementacja zmian procesowych zapewniających wzrost produktywności -> Wypracowanie nowego standardu pracy Liderów zgodnie z modelem Leadership 734 -> Standaryzacja wypracowanych rozwiązań -> Program Lean Green Belt dla wybranych managerów

Rezultaty

Wzrost przychodu na pracownika – 21% , Poprawność zamówień zwiększyła się z 81% do 95% przy jednoczesnym spadku Ilości reklamacji do 1 tygodniowo z 15.

 

„Współpraca Leanpassion z Siegenia trwała 10 miesięcy i przyniosła klientowi oczekiwane rezultaty. Mimo wejścia w okres wysokiego sezonu magazyn pracował z pożądaną jakością usług przy 10% spadku zatrudnienia. Zaobserwowaliśmy spadek udziału kosztów pracowniczych w przychodach i znaczący wzrost jakości świadczonych usług.”

Katarzyna Mickiewicz
Head of Delivery, Leanpassion Sp. z o.o.
Transformacja krok po kroku

Opis firmy klienta

SIEGENIA GROUP oferuje szeroką gamę produktów, do okien i drzwi. Firma należy do wiodących na świecie dostawców okuć, techniki wietrzenia i automatyki. Ofertę uzupełnia grupa KFV, obejmująca nowoczesne systemy ryglowania drzwi, a także SIEGENIA-AUBI Sicherheits- Service GmbH, której zadaniem jest świadczenie usług związanych naprawą okien i ochroną antywłamaniową. Firma posiada odziały w wielu krajach – w Polsce jej siedzibą jest Kluczbork.

Kluczowe wyzwania związane z transformacją

Firma Siegenia zdecydowała się na częściową transformację w na wybranym obszarze swojej fabryki mając na uwadze potencjalne korzyści jakie może wnieść standaryzacja pracy i szeroko pojęta kultura lean. Wstępna analiza wykazała nieefektywne (nierównomierne) wykorzystanie czasu pracy poszczególnych pracowników, brak standardów pracy, brak systemu wskaźników jakościowych i efektywnościowych, brak współpracy wewnątrz i międzydziałowej.

Zastosowane rozwiązania
  • Kompleksową analizę stanu obecnego procesów,
  • Mapowanie strumienia wartości i zaprojektowanie stanu przyszłego dla realizowanych procesów
  • Zamian organizacyjna polegająca na:
    • wyłonieniu liderów, jasnym nakreśleniu ich decyzyjności
    • ustandaryzowaniu zakresów obowiązków wszystkich pracowników obu magazynów – wszyscy pracownicy danego obszaru są w pełni uniwersalni i zastępowalni
  • Wypracowanie i wdrożenie systemu zarządzania wizualnego na dwóch poziomach (mikro – lider zmiany z zespołem i makro – liderzy zmian ze zwierzchnikiem) wraz uruchomieniem codziennych odpraw typu Boardmeetings – angażujących wszystkich pracowników w proces identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa
  • Stworzenie wizualnych standardów pracy, lekcji jednotematycznych i systemu mini szkoleń pracowniczych
  • Zaprojektowanie oraz wdrożenie kluczowych wskaźników KPI’s wspierających realizację założeń projektu
  • Ciągłe doskonalenie liderów zespołów
Czas
10 miesięcy
Klient
Siegenia www.siegenia.com
Certyfikacja
100% uczestników Lean Black Belt
Czas
10 miesięcy
Klient
Siegenia www.siegenia.com
Certyfikacja
100% uczestników Lean Black Belt