W biznesie opieraj się na faktach, nie na opiniach.
Pracowników jest zawsze za dużo. To procesy zawierają masę marnotrawstwa.
Skuteczny CEO
Podcast
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym CEO, jak zwiększać efektywność, zaangażowanie, budować ponadprzeciętną zdolność do adaptacji i rozwijać się, to ten podcast jest właśnie dla Ciebie.
Nazywam się Radek Drzewiecki, od ponad 16 lat prowadzę firmę Leanpassion. Zajmujemy się wzrostem efektywności procesów oraz zaangażowania pracowników. Dodatkowo, jestem założycielem dwóch startupów technologicznych Sherlock Waste i Leanovatica – Netflix dla biznesu. Robię to, co robię, ponieważ chcę, aby firmy były świetne, a ludzie szczęśliwi w pracy. Dlatego dla mnie skuteczny menedżer to nie tylko taki, który osiąga cele, ale przede wszystkim robi to z ludźmi, potrafi podłączyć ich do strategii firmy.
odcinek 24
CO ZROBIĆ, KIEDY MENEDŻEROWIE MÓWIĄ, ŻE MAJĄ ZA MAŁO LUDZI?
W tym odcinku opowiadam jak doprowadzić do sytuacji, w której pracownicy, menedżerowie i właściciele firm zgadzają się co do tego, jaki jest obecnie poziom obciążenia pracą, procent czynności, które dodają wartość, poziom marnotrawstwa i w jaki sposób określić potencjał do wzrostu biznesu i wzrostu efektywności przy takich samych zasobach.
Jeśli Waszym wyzwaniem jest diagnoza stanu obecnego, czy konsensus, porozmawiajmy o tym podczas bezpłatnej konsultacji.
Zawsze możecie skontaktować się ze mną pisząc na skutecznyceo@leanpassion.pl
Radek Drzewiecki
W ODCINKU 24:
Jednym z najtrudniejszych wyzwań menedżerskich jest umiejętność analizy stanu obecnego w ten sposób, aby pracownicy chętnie brali w tym udział. Jeśli oddacie pracownikom możliwość powiedzenia co chcieliby zmienić w oparciu o zebrane fakty, zwiększycie tym samym ich zaangażowanie.
Co zrobić kiedy menedżerowie mówią, że mają za mało ludzi? Doprowadzić do sytuacji, w której to pracownicy mówią ile mają wartości dodanej, ile marnotrawstwa, ile czynności koniecznych, bo sami zmierzyli swoje procesy, uzyskali konsensus odnośnie faktów.
Drogi CEO, Menedżerze, jeśli słyszysz, że ktoś ma za mało ludzi, nie wierz na słowo. Zapytaj, skąd takie przekonanie i w jaki sposób moglibyście określić, ilu ludzi jest rzeczywiście potrzebnych.
Pamiętaj:
- Opieraj się na faktach, nie na opiniach.
- Ludzie mają uzyskać zgodę co do tego, ile w procesach jest wartości dodanej, a ile marnotrawstwa.
- Pracowników jest zawsze za dużo. To procesy zawierają masę marnotrawstwa.
Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej.