CERTYFIKOWANY TRENING PROBLEM SOLVING W PRAKTYCE

Jak rozwiązywać problemy metodycznie i przy zaangażowaniu zespołu

Skontaktuj się z nami

Kluczowe cele i korzyści:

Trening Problem Solving w Praktyce to przede wszystkim szansa na to, aby wreszcie zacząć rozwiązywać problemy bardziej efektywnie czasowo i finansowo. To okazja do nauki lepszej alokacji zasobów w kontekście rozwiązywania problemów. Nasz trening to także sposób na zwiększenie produktywności i realne wsparcie w wymagających szybkich decyzji działaniach na co dzień!

Co przetestujesz, nauczysz się i wdrożysz?

  • jak przedstawić problem, opierając się na faktach
  • jak zdiagnozować potencjalne przyczyny problemu (intuicja vs logika w diagnozie problemów)
  • jak rekrutować i prowadzić grupę Problem Solving
  • jak moderować burzę mózgów i sprawić, aby zespół w godzinę wspiął się na wyżyny swojej kreatywności
  • które rozwiązania sprawdzać w pierwszej kolejności
  • jak zaprojektować i zarządzać przebiegiem eksperymentu
  • jak sprawdzić efektywność wybranych rozwiązań
WARUNKI CERTYFIKACJI
Certyfikowany program rozwojowy
100%

frekwencji na warsztatach

80%

Udzielenie minimum 80% poprawnych odpowiedzi podczas egzaminu kończącego warsztaty

Dzień 1 – Kiedy organizować i jak poprowadzić grupę Problem Solving

  • Powitanie, kontrakt dla grupy warsztatowej
  • Co to jest problem i kiedy mamy z nim do czynienia?
  • Największy problem to brak problemów. Boardmeeting w Strategii Lean i jego rola w identyfikowaniu problemów (ćwiczenia)
  • Dane a fakty – narzędzie definiowania problemu 5W+1H (ćwiczenia)
  • Dobieranie uczestników i moderowanie kreatywnych sesji zespołu Problem Solving

Dzień 2 – Szukamy przyczyn i rozwiązań oraz projektujemy eksperyment      

  • Szukamy przyczyn źródłowych – 5 x Dlaczego i Diagram Ishikawy (ćwiczenia)
  • Szukamy rozwiązań – Burza mózgów Philipsa 623 (ćwiczenia)
  • Wybór pomysłów i projektowanie eksperymentów – Matryca PVA, Matryca Catbury (ćwiczenia)
  • Zarządzanie przeprowadzaniem eksperymentów (ćwiczenia)
  • Model rozwiązywania problemów w firmie
  • Egzamin*
Klienci, którzy skorzystali z tej usługi:
Referencje naszych klientów
Michał Ogórek
Dixons Carphone

Program sprowokował mnie do zadania wielu pytań w naszej organizacji, co doprowadziło mnie do zmiany kultury organizacyjnej, jak również do zaangażowania większej ilości pracowników w proces identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa

Michał Jarecki
Vivus Finanse Sp.z o.o.

Program rozwojowy zmienia myślenie o sposobie zarządzania ludźmi, zarządzania organizacją i sposobie zdobywania przewagi konkurencyjnej. Jest też bardzo praktyczny. Jeśli ktoś naprawdę chce w swojej organizacji wprowadzić zmianę znajdzie tu wiele inspiracji.

Przemysław Hopfer
CEO, KGHM Metraco

Pracownicy byli pozytywnie zaskoczeni, że mogą otwarcie mówić o problemach, a nawet jest to pożądane. Zaangażowanie ludzi w usprawnianie procesów pozwoliło pozbyć się frustracji. Satysfakcja z pracy przełożyła się na efektywność działań a dalej na wyniki finansowe.

Poznaj inne usługi
z kategorii Certyfikowane programy rozwojowe
5 kroków_1
LEAN GREEN BELT®
Transformacja strategiczna organizacji poprzez eliminację 5 patologii biznesowych według autorskiej metody 5 kroków Strategii Lean.
Dowiedz się więcej
5 kroków_1
Lean Black Belt
Transformacja strategiczna organizacji poprzez eliminację 5 patologii biznesowych według autorskiej metody 5 kroków Strategii Lean.
Dowiedz się więcej
Newsletter

Regularna dawka wiedzy o lean, leadershipie i rozwoju pracowników