Analiza Helicopter View
Zidentyfikuj obszary do optymalizacji procesów biznesowych
Cele analizy helicopter view
Helicopter View to działania analityczne, których celem jest określenie w krótkim czasie (2-3 tygodni) potencjału do wzrostu efektywności realizowanych przez organizację procesów biznesowych w wybranych obszarach funkcjonowania organizacji. Ten rodzaj analizy może zostać wykonany w firmach niezależnie od sektora (sprzedaż, usługi, produkcja, logistyka) natomiast zawsze realizowany jest są wybranych obszarach funkcjonowania organizacji (gniazdo, proces, dział, departament). Analiza pozwala na postawienie hipotez w zakresie potencjału do poprawy.
Korzyści z analizy Helicopter view
Potencjał zidentyfikowany dzięki analizie:
- Wzrost efektywności zasobów ludzkich
- Zwiększenie terminowości dostaw (OTIF)
- Zwiększenie wykorzystania parku maszynowego (OEE)
- Obniżenia poziomu zapasów materiałów oraz wyrobów gotowych
- Wzrostu wskaźników SLA (Service Level Agreement)
- Redukcji czasu trwania procesów (Lead Time)
- Poprawy jakości i kompletności danych (First Pass Yield)
- Zwiększenia poziomu automatyzacji procesów (RPA)
W jakich obszarach znajduje zastosowanie Helicopter View?
Ten rodzaj prac analitycznych może być wykorzystywany we wszystkich branżach i sektorach. Klienci Leanpassion, którzy skorzystali z wparcia w tym obszarze działają m.in. w branżach takich jak:
- usługi: bankowość indywidualna, bankowość korporacyjna, BPO, SSC, GBS, administracja publiczna, ubezpieczenia, IT, branża budowlana, call Center, healthcare, wszystkie obszary wsparcia firmach produkcyjnych oraz logistycznych takie jak: HR, kadry i płace, księgowość, kontroling
- produkcja: elektronika, automotive, branża spożywcza, farmaceutyczna, chemiczna, kosmetyczna, produkcja opakowań, przemysłowa, drzewna, FMCG, metalurgiczna, przemysł ciężki
- TSL: transport, spedycja, logistyka (drogowa, lotnicza, morska)
Zakres prac
Analiza Helicopter View kończy się przygotowaniem raportu dla Zarządu, który zawiera:
- zebrane fakty i dane dotyczące procesów
- postawione hipotezy w zakresie wzrostu efektywności, jakości czy terminowości procesów
- opracowanie rekomendacji dotyczących konieczności zmian procesowych, organizacyjnych i systemowych
- wstępnie oszacowany potencjał oszczędności dla analizowanych procesów
- propozycję kolejnych kroków w ramach transformacji Lean organizacji