Nie ma żadnych kompromisów w kontekście dobierania sobie ludzi do zespołu.

Zły człowiek nie będzie dobrym menedżerem, więc jako CEO nie przymykaj oczu niezależnie od tego, jak dobrym byłby ekspertem.

Skuteczny CEO

Podcast

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym CEO, jak zwiększać efektywność, zaangażowanie, budować ponadprzeciętną zdolność do adaptacji i rozwijać się, to ten podcast jest właśnie dla Ciebie.

Nazywam się Radek Drzewiecki, od ponad 16 lat prowadzę firmę Leanpassion. Zajmujemy się wzrostem efektywności procesów oraz zaangażowania pracowników. Dodatkowo, jestem założycielem dwóch startupów technologicznych Sherlock Waste i Leanovatica – Netflix dla biznesu. Robię to, co robię, ponieważ chcę, aby firmy były świetne, a ludzie szczęśliwi w pracy. Dlatego dla mnie skuteczny menedżer to nie tylko taki, który osiąga cele, ale przede wszystkim robi to z ludźmi, potrafi podłączyć ich do strategii firmy.

odcinek 26

SELEKCJA – JAK DOBRAĆ LUDZI DO ZESPOŁU?

W tym odcinku dzielę się moim pomysłem na to, jak dobrać sobie ludzi do zespołu. Selekcja to nie jest polowanie na czarownice, czy szybka decyzja kogo będziecie zwalniać. Ludziom trzeba dać czas. A ile tego czasu należy dać i w jakim kontekście – zapraszam do słuchania!

P.S.
Długo zastanawiałem się, czy nagrać ten odcinek. Mam nadzieję, że w tym swoim przypływie pasji przekazałem Ci to, co chciałem: że mój pomysł na robienie organizacji wybitnych to jest WHY, HOW i WHO, czyli Z KIM. Z KIM oznacza, że grono menedżerskie, które masz, lub które chciałbyś mieć, rozumie swoją rolę odnośnie kontekstu biznesowego. Rozumie, że ich zadaniem jest podłączenie do tego ludzi, aby byli skoncentrowani na tej Twojej strategii, Twoim kontekście biznesowym, na tym dlaczego istniejecie jako firma, do czego dążycie i jak chcecie współpracować ze sobą na co dzień. To jest DNA organizacji. A więc najpierw KTO, a potem CO.

Jeśli masz pytania lub wyzwania w kontekście tego, o czym mówię, napisz do mnie na skutecznyceo@leanpassion.pl

Radek Drzewiecki

W ODCINKU 26:

Selekcja – lub jej brak – to jeden z podstawowych powodów, że w biznesie się nie układa. Selekcję robi się na postawach. Upewnijcie się, że ludzie pasują do Waszego zespołu, do tego co razem wymyśliliście, gdzie chcecie iść i dlaczego robicie to, co robicie. Nie ma żadnych kompromisów w kontekście dobierania sobie ludzi do zespołu. Zły człowiek nie będzie dobrym menedżerem, więc jako CEO nie przymykaj oczu niezależnie od tego, jak dobrym byłby ekspertem.

Mój pomysł na dobieranie sobie ludzi do zespołu:

  1. Zaczynaj od DLACZEGO – nadaj kontekst biznesowy razem z grupą menedżerską i upewnij się, że rozumieją o co Ci chodzi.
  2. Zapytaj ludzi, jak by chcieli współpracować ze sobą na co dzień, aby wspierać ten kontekst.
  3. Określ sobie, z kim Ty chcesz pracować.
  4. Spotkaj się osobiście ze wszystkimi menedżerami, aby rozumieli czego od nich oczekujesz, jaka jest ich rola.
  5. Pozbywaj się toksycznych ludzi, takich którzy powodują u Ciebie ogromny stres, ale najpierw daj im ‘carte blanche’ na pół roku, a po tym czasie oceń ich pod kątem postawy, jak zachowują się na co dzień i jak wspierają kontekst biznesowy.

Drodzy CEO, właściciele firm, prezesi, członkowie zarządu:

  • Dobierajcie sobie zespół, który wierzy w to samo, co Wy.
  • Dobierajcie sobie ludzi, którzy chcą z Wami zmieniać świat, jeśli taka jest Wasza wizja.
  • Dobierajcie sobie ludzi, dzięki którym będziecie wiedzieć, że jak nadejdzie kryzys, to oni Wam pomogą.

Selekcja to jedna z najważniejszych rzeczy na których – jako skuteczny CEO – powinieneś się skupić. Usuwaj z firmy ludzi, którzy nie pasują do kontekstu biznesowego, modelu biznesowego i do tego, co chcecie razem osiągnąć. Wcale nie chodzi tu o ludzi, którzy się z Tobą nie zgadzają. Ludzie powinni mieć swoje zdanie, ale macie wierzyć w to samo, dążyć tam gdzie sobie ustaliliście, realizować cele, które wspólnie ustaliliście w oparciu o określone wartości jak szacunek, zaufanie czy kwestionowanie status quo.

Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej.

Podcast Apple PodcastPodcast Spotify