Ostatnia aktualizacja: 04.02.2022

Ciągła zmiana, nabywanie kompetencji, są podstawą prowadzenia biznesu, w myśl zasady no learning – no business. Kompetentni ludzie zwiększają wyniki biznesowe. Lider przyszłości to lider potrafiący zarządzać ciągłą zmianą, świadomy swoich mocnych i słabych stron, będący człowiekiem, za którym podążają jego ludzie.

Zawsze szukaj inspiracji do działania

’Długo szukałem sposobu na to, żeby menedżerowie i pracownicy grali do jednej bramki, żeby zaangażować wszystkie zasoby do realizacji strategii, do realizacji tego, dlaczego firma istnieje, do czego dąży i jak to zmierzy. Z pomocą przyszły mi dwa autorytety, dwóch wspaniałych liderów. To jest Simon Sinek oraz Jim Collins. Połączyłem ich podejścia. Simon Sinek stworzył taki złoty krąg Why, How i What, a Collins powiedział w książce Od dobrego do wielkiego: „First Who, then What”, czyli „Najpierw Kto, potem Co”.’ – Radek Drzewiecki, autor książki STRATEGIA LEAN. Dlaczego w wielkich firmach ludzie nie moga doczekać się poniedziałków

Autorytety w misji transformacji

Podczas VI Konferencji STRATEGIA LEAN, która odbyła się 10 stycznia 2022 roku, jednym z prelegentów był Dyrektor Zarządzający Habasit Polska, który przedstawił case study skutecznej transformacji kultury organizacyjnej firmy na przykładzie własnej organizacji. Gdy w 2019, po dwóch latach od dołączenia do firmy, byli już w fazie transformacji, zastanawiali się, czy obrany przez nich kierunek jest właściwy. Wtedy przeczytał książkę Radka Drzewieckiego STRATEGIA LEAN. Dlaczego w wielkich firmach ludzie nie mogą doczekać się poniedziałków i postanowił wziąć udział w V Konferencji STRATEGIA LEAN.

Transformacja kultury organizacyjnej w Habasit Polska trwa od 4 lat. Z firmy, która nie miała i nie była zainteresowana standaryzacją pracy przeszli drogę do firmy, która dzisiaj duży nacisk kładzie na standardy. To była długa droga transformacji mentalnej, procesowej i leadershipowej. Na zmiany kulturowe potrzeba bardzo dużo czasu. One muszą dojrzewać, niczego nie można przyspieszyć. Dzisiaj widać efekty, rosnącą motywację, satysfakcję oraz to, że pracownicy są coraz bardziej dumni z organizacji na zewnątrz. Lubią w niej pracować i polecają Habasit jako pracodawcę.

Nie zastanawiaj się, po prostu zacznij

Grzegorz Rutkowski zwrócił się do uczestników koneferencji, że jeśli zastanawiają się, czy warto robić zmiany, transformować swoje organizacje, czy warto angażować pracowników w doskonalenie, czy warto rozwijać organizacje dzięki zaangażowaniu pracowników i dzięki rozwijaniu liderów, to dzieli ich od tego tylko jeden mały krok: ZACZĄĆ. Ważne jest, aby być przekonanym co do tego, co chcemy osiągnąć i czy mamy wokół siebie właściwych ludzi.

’Inspiracją do tego, aby przeprowadzić transformację były m.in. książki: STRATEGIA LEAN. Dlaczego w wielkich firmach ludzie nie mogą doczekać się poniedziałków Radka Drzewieckiego, Liderzy jedzą na końcu Simona Sinka i Od dobrego do wielkiego Jima Collinsa. Fragmenty każdej z nich zaimplementowaliśmy do swojej strategii i do dziś wykorzystujemy w swoich działaniach na co dzień.’ – Grzegorz Rutkowski, Dyrektor Zarządzający Habasit Polska

O czym jest ten artykuł

W tym artykule przedstawiamy evergreeny, książki, dzięki którym mendżerowie w Polsce i na świecie rozwijają się, z których czerpią inspirację do tego by przewodzić świadomie i skutecznie zarządzać, zwiększając efektywność, zaangażowanie i budować ponadprzeciętną zdolność do adaptacji.

Kolejność książek jest przypadkowa, to Ty zdecyduj, po którą sięgniesz w pierwszej kolejności. Zaczynamy!

OD DOBREGO DO WIELKIEGO – Jim Collins

Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy odkrył kod DNA będący syntezą wieloletnich badań setek firm. W swojej książce Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm omawia 11 przypadków organizacji, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową przeciętność i stały się potężne. Collins opisuje również szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do stania się wielkimi.

Znajdziesz tu ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w te wielkie. Przekonasz się, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.

Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejednokrotnie zaskakujących i niezgodnych z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy.

Fragment książki

ZACZYNAJ OD DLACZEGO – Simon Sinek

Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania? Po prostu robią to inaczej niż wszyscy.

Wiele organizacji potrafi pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczne są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. W książce Sinka odnajdziesz najczystszą kwintesencję inspiracji. Autor podaje prosty wzór na sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu liderzy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wielcy przywódcy – którzy kogokolwiek inspirują – myślą, działają i komunikują się z innymi z pominięciem ogólnodostępnych schematów.

Ty również możesz zdobyć tę umiejętność, nauczyć się jak być skutecznym przywódcą. Według Sinka, przy odrobinie dyscypliny każdy lider lub organizacja mogą skutecznie oddziaływać na innych. To książka dla tych dla tych, którzy chcą inspirować innych, ale również dla tych, którzy tej inspiracji szukają.

Dla mnie bardzo ciekawa, pokazująca mnóstwo praktycznych przykładów, że o rozwoju i przetrwaniu różnych instytucji i firm decyduje głównie poczucie misji, celu i sensu, a nie chciwość.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

LIDERZY JEDZĄ NA KOŃCU – Simon Sinek

Ponownie Simon Sinek, wizjoner, optymista i lider kulturowej rewolucji DLACZEGO. To kontynuacja światowego bestsellera Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania. Autor, na podstawie barwnych i przekonujących przykładów, wyjaśnia jak kultywować firmowe DLACZEGO, uwzględniając w tym równaniu ludzi.

W przypadku organizacji odpowiedź na pytanie DLACZEGO ma także kluczowe znaczenie, ale to dopiero początek. Potem trzeba się zastanowić, jak zarazić członków zarządu swoją wizją, jak inspirować pracowników do tego, by ufali i byli oddani firmie i sobie nawzajem.

W rzeczywistości ludzie przychodzą „do roboty”, z utęsknieniem odliczając czas do piątku i traktując każdy dzień pracy jako zło konieczne. Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie?Współczesne organizacje potrzebują liderów, którzy skutecznie zarządzają i przewodzą świadomie. Takich, którzy nie tylko rozdzielą obowiązki, ale także pokażą pracownikom, że to oni są najcenniejszym kapitałem w firmie.

Jeśli Twoi ludzie wierzą, że ich praca ma sens, a jednocześnie czują się doceniani i w każdej sytuacji mogą polegać na swoich kolegach i przełożonych, to z własnej inicjatywy zainwestują czas i wysiłek w naukę czy pracę na rzecz Waszej firmy.

Dlatego nowoczesny menedżer nie ogląda się na innych, inspiruje swoich ludzi, buduje silne zespoły, jest skutecznym przywódcą. Dołącz do ich grona – poznaj podejście Simona Sinka.

Od czasu do czasu wracam do książek Sinka, przypominam je sobie, teraz akurat czytam „Why Leaders Eat Last„, czyli „Dlaczego liderzy jedzą na końcu” i Sinek ciągle – to jest naprawdę  wspaniałe – mówi o tym, że masz ten krąg, masz krąg pracowników, liderów i tak dalej. Niebezpieczeństwa mają być na zewnątrz, a nie w środku!

Radek Drzewiecki, Founder Leanpassion & Leanovatica, Co-Founder Sherlock Waste

WIELCY Z WYBORU – Jim Collins

Kolejna, po Od dobrego do wielkiego, przełomowa publikacja Jima Collinsa. Tym razem autor stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?” W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Tym, co odróżnia tę od poprzednich publikacji Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać. W książce przedstawione są zaskakujące wnioski. Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej – charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni. 

Książka, jak wszystkie pozycje Collinsa, idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Autorzy w przekonujący sposób udowadniają, że nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia. 

Nie tylko bardzo ciekawa, ale też szalenie rozwijająca. Jest to moja ulubiona książka z zakresu książek rozwijających samoświadomość.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

WINNING ZNACZY ZWYCIĘŻAĆ – Jack Welsh

John Welsh, CEO amerykańskiego koncernu General Electric w latach 1981–2001, uważany jest za najsłynniejszego menedżera na świecie. Sławę i rozgłos zyskał dzięki niekonwencjonalnemu stylowi zarządzania i biznesowej intuicji, dzięki którym wartość rynkowa General Electric wzrosła o ponad 400 miliardów dolarów na przestrzeni 20 lat.

W książęce Winning znaczy zwyciężać poznasz jego filozofię biznesu. Zobaczysz, jak ważne jest kierowanie się uniwersalnymi wartościami zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym oraz jak istotna jest rola kultury organizacyjnej. Autor zachęca menedżerów do bycia otwartym na nowe pomysły pracowników oraz wyjaśnia, jak bardzo opłaca się traktowanie ludzi z szacunkiem.

Książka składa się z trzech części:

  • Część pierwsza: organizacja wewnątrz – przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian
  • Część druga: otoczenie organizacji – konkurencja, strategia organizacji
  • Część trzecia: rozwój zawodowy – od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.

Znakomicie napisana, dużo filozoficznych rozważań, ale również zabawnych anegdot i ciekawostek.

Zarządzam zespołem kilkunastu osób i większość rad z książki będę mógł zastosować w życiu. Żałuję, że nie trafiłem na nią wcześniej, bo pewnie zarobiłbym więcej, i miałbym lepsze relacje z niektórymi ludźmi.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

KOD NADZWYCZAJNEGO UMYSŁU – Vishen Lakhiani

Jak mówi autor, Vishen Lakhiani, gdy na początku swojej kariery był programistą komputerowym, poświęcał godziny przed monitorem, próbując pojąć kod kierujący działaniem maszyn. Dziś znacznie bardziej zajmuje go kod, w którym są zapisane reguły funkcjonowania ludzkiej rzeczywistości. Co więcej, ten kod można hakować równie łatwo jak ów pisany przez informatyków.

I tak jak zrozumienie kodu pozwala specjalistom zaprogramować komputer do wykonywania różnych konkretnych zadań, tak według autora również i Ty będziesz mógł zaprogramować swoje życie i otaczającą Cię rzeczywistość, uzyskując poprawę swojej egzystencji, tak byś mógł z niej czerpać więcej satysfakcji.

10 reguł niezwykłego życia opisanych w tej książce pozwoli Ci nauczyć się czytać ten kod i być szczęśliwym.

The Code of the Extraordinary Mind„. To jest książka dla ordinary people. Vishen Lakhiani opisuje, w jaki sposób można przeżywać swoje życie i mówi, że większość przedsiębiorców przeżywa swoje życie tylko z jedną ręką podniesioną do góry i ona dotyczy tylko przyszłości: „Za moment będę szczęśliwy, za moment będę miał takie wyniki”, a nie przeżywa swojego życia w teraźniejszości. Autor mówi, że jest metoda na to, żeby przeżywać życie pełnią życia, mieć szczęście w obecnej chwili i żeby mieć fajną wizję przyszłości tak, abyśmy mieli to, do czego dążymy, to, co nas kręci, co chcemy osiągnąć.

Radek Drzewiecki, Founder Leanpassion & Leanovatica, Co-Founder Sherlock Waste

DESIGNING YOUR LIFE – Bill Burnett, Dave Evans

Polski tytuł tej książki to Dobrze zaprojektowane życie. Czy praca jest niekończącym się kieratem, źródłem presji i udręką? Bywasz sfrustrowany, trudno Ci pogodzić karierę i życie prywatne, nawet gdy praca daje Ci spełnienie? Ta ksiązka podpowie, jak zaprojektować życie, które pokochasz, podsunie Ci pomysły i narzędzia niezbędne do tego, by zaplanować własną drogę i rozwijać wybrane predyspozycje.

Autorzy rozważają cztery aspekty życia: pracę, zdrowie, zabawę i miłość, ale skupiają się głównie na pracy zawodowej, ponieważ to ona zajmuje nam większość czasu. Dobrze zaprojektowane życie to takie, które ma sens. To stan idealnego zgrania ze sobą tego, kim jesteś, w co wierzysz i co robisz. Myślenie projektowe daje Ci szansę na szczęśliwe, pełne, satysfakcjonujące i kreatywne życie, od którego dostaniesz więcej, niż zainwestowałeś.

A zatem czas na zmiany! Myśl i realizuj swoje talenty jak inżynier.

Wartość pozycji zaczęłam doceniać dopiero po faktycznym wykonaniu ćwiczeń, które się w niej znajdują. Na początku z delikatnym pobłażaniem podeszłam zarówno do wartości tego, co autorzy mają do przekazania, jak i do ćwiczeń, które proponują. Przedstawione historie wydawały mi się dość infantylne. Zachęcam jednak do przeczytania książki do końca. W pewnym momencie jedno z zadań wydało mi się ciekawe (projekt 3 planów odysei) – stwierdziłam, że wykonam też resztę zadań, które wcześniej zignorowałam. Wbrew pozorom doprowadziło mnie to do ciekawych wniosków i dało pole do przemyśleń. Na pewno nie jest to lekcja dla „zadaniowców”, ale zmusza do refleksji nad tym, jak podchodzimy do szeroko pojętego „projektowania” życia i sposobu na nie. 

Opinia z portalu Lubimy Czytać

ATOMOWE NAWYKI – James Clear

Atomowe nawyki w podtytule zawiera zdanie Drobne zmiany, niezwykłe efekty. James Clear stworzył jeden z pierwszych modeli zachowania człowieka, w którym nawyki wynikają z bodźców zewnętrznych w połączeniu z emocjami wewnątrz Twojego „Ja”. Autor książki powołuje się na sprawdzoną, popartą naukowymi argumentami metodę kształtowania dobrych przyzwyczajeń oraz pozbywania się tych złych. Poznasz 4 kroki do zmiany swojego zachowania i dowiesz się, jak wprowadzić ideę Jamesa Cleara w swoje własne życie.

Jeżeli kogoś trzeba jeszcze przekonywać, dlaczego codzienne nawyki mają duże znaczenie, to z pewnością znajdzie tutaj dobre wyjaśnienie. Książka dostarcza trochę teorii i sporo praktycznych wskazówek, jak popracować nad dobrymi jak i złymi nawykami.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

GDY REGUŁĄ JEST BRAK REGUŁ. NETFLIX I FILOZOFIA PRZEMIANY – Reed Hastings

Czas na zmiany. Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa.

Gdy regułą jest brak reguł to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. Reed Hastings, prezes i CEO Netflixa, o swojej filozofii przywództwa odrzucającej przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm.

Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. To kultura wolności i odpowiedzialności, od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników.

Dzięki lekturze tej książki poznasz reguły, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem. Zobacz, jak to zrobili.

Moim zdaniem każdy, kto chce stworzyć innowacyjną i efektywną organizację powinien to przeczytać. Nie u każdego sprawdzą się metody zarządzania Netflixem, ale na pewno każdy będzie mógł zaczerpnąć z tego coś dla siebie.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

STRATEGIA LEAN. DLACZEGO W WIELKICH FIRMACH LUDZIE NIE MOGA DOCZEKAĆ SIĘ PONIEDZIAŁKÓW – Radek Drzewiecki

Jak mówi Radek Drzewiecki, ta książka jest o tym jak stworzyć warunki do tego by być LEAN. Strategia Lean wnosi do firmy sens istnienia, poczucie przynależności, wpływu, zaufania i świadome przywództwo. Wzmacnia autonomię i odpowiedzialność poszczególnych pracowników, aby w rezultacie zapewnić poczucie wspólnego wygrywania każdego dnia.

To pozycja dla właścicieli firm, prezesów, menedżerów, którzy myślą o transformacji Lean jako o poważnym przedsięwzięciu, a nie jak o robionych „z boku” projektach wdrożeniowych. To książka dla liderów, którzy chcą się nauczyć, czym jest świadome przywództwo, jak budować efektywne zespoły oraz angażować i rozwijać pracowników. Wreszcie, to książka dla tych wszystkich, którzy chcą sie dowiedzieć, jak stworzyć WIELKĄ FIRMĘ i mieć SZCZĘŚLIWYCH PRACOWNIKÓW.

Ponad 390 stron prawdziwych historii, anegdot, inspiracji, praktyk zarządzania. 2 części / 10 rozdziałów podsumowujących 16 lat eksperymentowania z Lean. 100+ rysunków, tabel, wykresów, ilustracji oraz kilkadziesiąt przykładów transformacji z różnych branż.

Dlaczego Strategia Lean, a nie po prostu lean? Bo strategiczne podejście do lean w wersji 5 kroków nie jest kolejnym projektem, który wdrażamy na jakiś czas. Lean według Radka nie jest tylko metodologią ciągłego doskonalenia, umieszczoną obok „normalnego” biznesu, ale jego integralną częścią. Dlatego szczerze zachęcam do rozpoczęcia lektury tych, którzy szukają recepty na znaczny wzrost produktywności oraz zaangażowania pracowników jednocześnie.

Wojciech Karpiński, Center Head, Amway Business Service Center Europe

Bestseller Radka Drzewieckiego możesz nabyć na jego stronie autorskiej.

NAUCZ SIE WIDZIEĆ – John Shook

Lektura Naucz sie widzieć pozwala zrozumieć, czym jest przepływ wartości oraz strumień wartości w firmie. Uczy tworzyć mapy stanu obecnego i przyszłego oraz identyfikować nieefektywne i niepotrzebne kroki w procesie, pomaga zdefiniować problemy oraz przyczyny ich powstawiania.

Jedną z książek, jakie polecam w zakresie faktów, a nie opinii jest „Naucz się widzieć„. Chciałbym jednak zaznaczyć, że jest to książka bardzo detaliczna i uczy mapowania strumienia wartości. W większości są tam opisane case studies z branży produkcyjnej. Jeśli faktycznie zrobisz taką mapę, jeśli poćwiczysz tak, jak autor sugeruje, to można się nauczyć mapowania.

Radek Drzewiecki, Founder Leanpassion & Leanovatica, Co-Founder Sherlock Waste

SAPIENS. OD ZWIERZĄT DO BOGÓW – Yuval Noah Harari

Czy rzeczywiście pochodzimy od małp? Jaka jest geneza powstania gatunku homo sapiens? Harari w swojej książce podjął się trudnego zadania, by przedstawić Ci w sposób jak najbardziej kompleksowy całą historię człowieka, od chwili, gdy nasi praprzodkowie ukrywali się w jaskiniach po czasy, w których podbijamy kosmos i dokonujemy rewolucji dzięki wykorzystaniu inżynierii genetycznej.

Krok po kroku poznasz dokonania człowieka i zrozumiesz, do czego obrana przez nas wszystkich droga może doprowadzić.

Przeczytaj, a zyskasz pełniejszy obraz otaczającej Cię rzeczywistości.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

SKUSZENI – Nir Eyal, Ryan Hoover

Treść książki Skuszeni pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak potężnym narzędziem jest wiedza o kształtowaniu nawyków konsumenckich. W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Jeśli chcesz wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Dowiesz się, między innymi, jakie cechy powinna posiadać Twoja oferta, by wygrać lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie pożądany.

Skuszeni to źródło praktycznej wiedzy o tym, jak powstają i w jaki sposób utrwalają się ludzkie nawyki. Dowiesz się, jak tworzyć produkty, które będą miały moc „kuszenia” i do których ludzie będą powracać oraz co zrobić, aby wyrobić w użytkownikach nawyk korzystania z Twoich produktów.

Co zrobić, aby nasz produkt był tym “jednorożcem” i skupiał wokół siebie wielu użytkowników tak, aby nie mogli bez niego funkcjonować ? Przeczytać książkę “Skuszeni”, która dokładnie opisuje jak to zrobić.

Opinia z portalu Lubimy Czytać

_______________________________________________________________________

John Maxwell dzieli liderów na tych, co trzymają kciuki, że może jakoś się uda, tych, którzy obserwują innych i jak tamci odniosą sukces, ewentualnie powielają ich działania i tych, którzy działają bez oglądania się na innych i przeprowadzają zmiany. Dlatego lider powinien być przygotowany do swojej roli. Jak mówi Radek Drzewiecki, ludzie są fantastyczni, a menedżerowie nie muszą powielać stereotypów i przewodzić „jak inni”.

Mamy nadzieję, że powyższe pozycje książkowe będą dla Ciebie inspiracją. Zdajemy sobie sprawę, że teoria bardzo często brzmi dobrze, ale trudniej zastosować ją w praktyce. Jeśli masz wątpliwości, wyzwania, potrzebujesz inspiracji praktyków biznesu, aby wprowadzić zmianę w swoim zespole, w swojej firmie, skontaktuj się z nami poprzez bezpłatną konsultację. Zaufało nam już ponad 500 firm z kraju i ze świata. Jesteśmy skuteczni i bierzemy odpowiedzialność za rezultaty naszych działań. Pamiętaj, że dzieli Cię tylko jeden mały krok, aby Twoja firma była wielka, a Twoi ludzie szczęśliwi w pracy. Ten krok nazywa się ZACZNIJ.