Transformacja we Fresh Logistics Polska

Program „Better Every Day” jako wsparcie misji i wizji organizacji

99% +
stabilny, powtarzalny wskaźnik OTIF
z 48% na 67%
wzrost zaangażowania pracowników
z 26 na 77
NPS klienta
Cele klienta

Stabilizacja oraz standaryzacja procesów, podniesienie satysfakcji i zaangażowania Pracowników, Przewoźników i Kierowców, podniesienie wskaźnika lojalności Klientów, podniesienie oraz stabilizacja wskaźników (w tym OTIF), doprecyzowanie ról i zakresów odpowiedzialności oraz podniesienie efektywności wykorzystania zasobów

Proces i etapy działań

Opracowanie celów strategicznych i Kierunku -> Warsztaty z Klientami-> Faza konsensusu dla procesu głównego – Badania, pomiary, jakość na etapach procesu, audyt pracy standaryzowanej -> Kreowanie stanu przyszłego dla głównego procesu E2E -> Leadership 734 -> 7 Kroków kaskadowania i Komunikacji Strategii -> Model doskonalenia

Rezultaty

Satysfakcja i zaangażowanie pracowników (wzrost poziomu wskaźnika zaangażowania z 48% do 67%), lojalność Klientów – NPS (wzrost z poziomu 26 do 67), stabilny, powtarzalny wskaźnik OTIF powyżej 99%, kompletność skanowania – 99,8%, wzrost efektywności załadunków o 10%

Wybraliśmy 5 kroków Strategii Lean w celu realizacji naszego programu „Better Every Day”. Obok poprawy wyników biznesowych najbardziej cieszy wzrost zaangażowania pracowników z 48% na 67%. „Stawanie się lean” to ciężka praca, dlatego dziękuję mojemu zespołowy za to, że się nie poddają i za to, że jesteśmy lepsi każdego dnia.

Tomasz Olenderek
Dyrektor Generalny Fresh Logistics Polska
Transformacja krok po kroku
Równocześnie z pracami transformacyjnymi trwał program Akademia Better Every Day – gdzie kadra menedżerska uczestniczyła w programie Lean Black Belt. Warunkiem zdobycia certyfikatu było m. in. przeprowadzenie projektu, który przyniesie wymierne, ustalone wcześniej i zaakceptowane przez Szefa Kontrolingu korzyści.

Opis firmy klienta

Fresh Logistics Polska to lider na rynku logistyki produktów świeżych posiadający doświadczenie m.in. na rynkach w krajach bałtyckich, w Czechach, na Słowacji, Węgrach oraz Ukrainie. Spółka wchodzi w skład Grupy Raben. Posiada obecnie sieć 8 oddziałów w Polsce. Zatrudnia ponad 650 Pracowników, posiada około 42 000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej z kontrolowaną temperaturą oraz
dysponuje flotą ponad 550 środków transportu o pojemności od 4 do 33 palet.

Kluczowe wyzwania związane z transformacją

Rosnąca konkurencja na rynku, niski % bezrobocia, a co za tym idzie trudność w pozyskiwaniu dodatkowych zasobów oraz rosnące koszty obsługi, deficyt na rynku przewoźników i kierowców w powiązaniu z wysokimi wymaganiami jakościowymi w trakcie obsługi, wysokie wymagania na rynku odbiorców tzw. Sieciowych (tj. Magazyny centralne sieci handlowych) powodujące konieczność dostosowania się do nowych wymagań (awizacje godzinowe, niehandlowe niedziele)

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA
  • Refleksja strategiczna – konsensus odnośnie misji, wizji oraz celów strategicznych
  • Lean Chmapions Cup – warsztaty leanspirujące dla wszystkich pracowników
  • Kompleksowa diagnoza stanu obecnego – konsensus odnośnie procesów
  • Warsztaty z klientami – określenie Voice of the Customer
  • Akademia Better Every Day – program Black Belt
  • Kaskadowanie i komunikacja strategii
  • Zdefiniowanie wspólnych celów dla procesu głównego
  • Wdrożenie standardu przywództwa Leadership 734
  • Standaryzacja głównych procesów biznesowych
  • Wizualizacja standardów pracy
  • Określenie własnego modelu doskonalenia i modelu zarządzania
Czas

transformacja realizowana jest od 10.2017 i nadal trwa

Klient

Fresh Logistic Polska, https://polska.raben-group.com/uslugi/fresh-logistics/

Pracownicy

liczba zaangażowanych osób w transformację 650 (wszyscy pracownicy)