Audyt Salesforce Effectiveness & Marketing Excellence (SFE&ME)
Porównaj wyniki twojego zespołu sprzedaży z innymi firmami na rynku i ustrukturyzuj prowadzone działania
DOKONASZ KOMPLEKSOWEJ DIAGNOZY
funkcjonowania zespołów sprzedaży i marketingu
W ramach analizy ocenianych jest 14 obszarów funkcjonowania sił sprzedaży, począwszy od profilowania, targetowania oraz segmentacji klientów, przekazów marketingowych, kończąc na ocenie funkcjonowania procesów wspierających działania sprzedażowe.
Autorskie podejście Leanpassion zapewniające zwiększania efektywności sił sprzedaży – SFE&ME (Sales Force Effectiveness & Marketing Excellence), pozwala na ustrukturyzowanie sprzedaży w oparciu o proces składających się z 14 elementów.
SEKTORY NASZEJ DZIAŁALNOŚCI
- Wszystkie firmy posiadające zespoły sprzedażowe, niezależnie od branż czy sektora
Kluczowe cele i korzyści:
W ramach audytu ocenie podlegają poszczególne elementy procesu SFE&ME, takie jak:
- Poprawność profilowania, targetowania oraz segmentacji klientów
- Standard przygotowywania Regionalnych Planów Biznesowych
- Znajomość przekazów marketingowych
- Standardy przygotowania i przeprowadzania spotkań sprzedażowych
- Skuteczność realizacji działań po zakończonym spotkaniu sprzedażowym
- Ocena roli liderów – świadomy coaching
- Efektywność procesów marketingowych
- Poprawność systemów HR (system ocen, system premiowy, szkolenia, ścieżki rozwoju)
- Ocena realizowanych procesów w odniesieniu do standardów rynkowych (benchmark)
Przykładowe wnioski z przeprowadzonego audyty SFE:
- Blisko 30% czasu sprzedaż poświęca na czynności administracyjne
- Możliwy wzrost efektywności sił sprzedaży na poziomie 45%
- Skuteczność planowania „trasówek” na poziomie 34%
- Tylko 50% przedstawicieli handlowych wykorzystuje co najmniej trzy źródła informacji w celu przygotowania się do wizyty i wyznaczenia jego celu
- Jedynie 5% wizyt sprzedażowych odbywa się z jasno sprecyzowanym celem sprzedażowym
- Tylko na 3% wizyt wykorzystywane są przez przedstawicieli handlowych materiały marketingowe
- 22 % przedstawicieli zna hasła i przekazy promocyjne na podstawie strategii marketingowej i wykorzystuje je w praktyce
- 10% sprzedawców wykorzystuje systemy CRM w codziennej pracy
Klienci, którzy skorzystali z tej usługi:
Referencje naszych klientów
Bezpłatna konsultacja
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą