5 KROKÓW STRATEGII LEAN
„do jakiej sytuacji chcesz doprowadzić” zamiast „co chcesz wdrożyć”
LEAN SIĘ NIE WDRAŻA
Organizacje, które rozpoczynają swoją przygodę z Lean zwykle radzą sobie doskonale podczas realizacji „wdrożeń pilotażowych”. Najczęściej opierają się one na projektach wdrożeniowych i gotowych narzędziach. Niestety, w przypadku takiego podejścia, aż w 9 na 10 przypadków zmiana nie jest trwała i po początkowym zrywie doskonalenie nabiera charakteru incydentalnego.
Poza tym, opieranie tzw. „wdrożenia” na narzędziach, szkoleniach, projektach, dedykowanych zespołach itp., zraża pracowników do Lean.
TAKIE SĄ FAKTY:
- 95% członków zarządu i menedżerów nie zna misji, wizji i celów strategicznych, czyli nie rozumie, DLACZEGO firma robi to, co robi
- Jedynie 14% ludzi w Polsce i średnio 15% na świecie odczuwa satysfakcję z pracy*
- Ponad 80% procesów nigdy nie zostało zmierzonych
- Ponad 90% liderów improwizuje w pracy
- 9 na 10 transformacji nie udaje się
* Raport: State of The Global Workplace, Instytut Gallupa, 2017
TRANSFORMACJA
Transformacja metodą „5 Kroków Strategii Lean” opracowaną przez Radka Drzewieckiego opiera się na eliminacji 5 patologii biznesowych. Przeprowadzimy Twoją organizację przez zmiany procesowe i zapewnimy ich trwałość.
Kluczowe cele i korzyści:
- Mierzalne i trwałe wyniki biznesowe – wzrost sprzedaży, zwiększenie satysfakcji i zaangażowania, wzrost produktywności i zwinne procesy
- Rezultaty finansowe widoczne w rachunku zysków i strat
- Systemowe podejście do ciągłego doskonalenia i rozwiązywania problemów
- Trwałość rezultatów, nawyków liderskich i standardów pracy
- Lean w DNA organizacji
- 3 warunki docelowe: wspólne cele, świadomość, zaangażowanie
Nasza współpraca będzie przebiegała w dziesięciu kluczowych etapach:
1. Zrozumienie strategii klienta oraz wyzwań firmy
2. Audyt Strategii Lean
3. Wypracowanie podejścia do transformacji
4. Plan na warunki docelowe
5. Nadanie sensu istnienia (menedżerowie rozumieją i identyfikują się ze strategią firmy)
6. Zbudowanie poczucia przynależności (pracownicy zdecydowali, na jakich wartościach i zachowaniach powinna opierać się współpraca)
7. Wpływ i odpowiedzialność (konsensus co do tego, ile jest wartości, a ile marnotrawstwa) /podsumowanie rozdziału na grafice z książki: rozumiejąc klienta, pracownicy zaczynają przyjmować odpowiedzialność za jego satysfakcję, a rozumiejąc własne procesy, pracownicy zaczynają mieć wpływ na to, jak je zmienić/
8. Świadome przywództwo – liderzy, kierownicy budują wspólne cele, świadomość i zaangażowanie
9. Świadome zarządzanie – model pracy lidera od poniedziałku do piątku
10. System ciągłego doskonalenia
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą